پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... تدوین و در جامعه تبیین کنند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت سیدالشهداء (ع) است.

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خود را فدای اسلام و ارزش های دینی کرد، ابراز داشت: حادثه عاشورا همانند یک دانشگاه بزرگ معرفتی بوده و آثار عشق و بندگی در آن متجلی شده است.

امام جمعه موقت تبریز افزود: حرکت امام حسین(ع)، حرکتی بود که موجب احیاء اسلام ناب شد و اسلام های من درآوردی و تقلبی را کنار زده و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف، نماز و ارزش های دینی است و کسی که ادعای حسینی بودن دارد باید این مسائل در الویت های اصلی زندگی او قرار گیرد و به این دسته از امور توجه داشته باشد.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء(ع) در آن گرما و سختی جنگ، با اقامه نماز جماعت ظهر، مهم ترین پیام خود را که عبارت بود از احیای ارزش های دینی خصوصا نماز را به زیبایی به تصویر کشیدند.

استاد حوزه تبریز اضافه کرد: فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نظامی که نشات گرفته از حادثه کربلا است باید به صورت ویژه مورد توجه عام و خاص قرار گیرد.

وی، یادآور شد: امام حسین(ع) به منزله چراغ فروزان هدایت بوده که هرکسی خودش را با ایشان پیوند دهد و سوار کشتی نجات ایشان شود، خیر دنیا و آخرت نصیبش شده و عاقبت به خیر خواهد شد.

آیت الله آل هاشم در خاتمه گفت: حوزه و روحانیت باید سبک زندگی امام حسین(ع) را در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... تدوین کرده و آن را در جامعه تبیین کند، چرا که زنده ماندن اسلام، به برکت حرکت حضرت سیدالشهداء (ع) است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 5 / 8 / 1395برچسب:, توسط میثم